Eerste stageweek - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu Eerste stageweek - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu

Eerste stageweek

Door: Nina Buis

Blijf op de hoogte en volg studenten zorg

17 September 2014 | Spanje, Almoradí

Zo. Anderhalve week stage zit er op. De eerste 2 stage dagen mochten Joyce en ik samen stagelopen om de boel een beetje te verkennen. Al snel werd duidelijk dat alles Spaans is! Ook is het verpleegkunde vak anders dan in Nederland. Een verpleegkundige in Spanje is alleen voor de verpleegtechnische handelingen ( zo als het hoort vind ik) dus wassen, schoonmaken en eten geven zit er niet bij. De handelingen zelf worden ook anders uitgevoerd. Joyce en ik schrokken in het begin wel een beetje. Er wordt volgens ons niet steriel gewerkt, en er worden klakkeloos medicijnen uitgedeeld, een beetje tegen onze principes in, maar het schijnt te werken haha. De verpleegkundige hier kunnen alleen een 20 uur contract krijgen bij een bedrijf, dus vaak hebben zij 2 baantjes. Op mijn stage zijn ze toevallig allemaal van mijn leeftijd 22/24, wat ik heel leuk vind. Een collega heeft ons aangeboden Spaanse les te geven in ruil dat ik haar Engels leer, dus dat is mooi. Vanaf vorige week draaien Joyce en ik wisselende diensten, dus een in de ochtend en een in de avond. Wij zullen dit elke week om wisselen.
We hebben sinds kort nieuwe buren gekregen, welkom Linda en Eva! Super gezellig, want we eten bijna elke avond samen. En als je dan terugkomt van je avonddienst en het eten staat al klaar, dan wordt je daar erg blij van. We beginnen al aardig te integreren hier. Gister hebben we een abonnement gekocht bij de sportschool aan de overkant en heb ik me Nederlandse heupjes wat kunnen losschudden bij de Zumbales. Vandaag ben ik met mijn Spaanse collega gaan sporten en heb wat locals ontmoet.
Afgelopen weekend zijn we naar Alicante geweest om daar met Kirsten en Saskia te feesten. Nou, dat is aardig gelukt. Dit weekend komen zij gezellig langs in Almoradi. We zullen waarschijnlijk op ons riante dakterras gaan zitten waar Kirsten fijne muziekjes op haar gitaar zal spelen onder het genot van een drankje. Voor zover mijn Spanje ervaring.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Almoradí

Stage Spanje 2014

Stage Spanje:

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Mijn ervaringen

04 November 2014

Halverwege

04 November 2014

bijna op de helft!

09 Oktober 2014

Hola amigas!

07 Oktober 2014

5e en 6e week stage Guardamar
studenten zorg

Negen studenten van ROC Mondriaan gaan vanaf 01 september 2014 voor 20 weken stage lopen in zorginstellingen in Costa Blanca.

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 7898

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 16 Januari 2015

Stage Spanje 2014

Landen bezocht: