Eerste week in Spanje - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu Eerste week in Spanje - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu

Eerste week in Spanje

Door: Lisanne Haerkens

Blijf op de hoogte en volg studenten zorg

15 September 2014 | Spanje, Benidorm

Hallo allemaal,

mijn tweede blog vanuit Spanje.

ik ben inmiddels begonnen met mijn stage!

vorige week maandag had ik mijn introductie, dat stelde eigenlijk niet zoveel voor, mijn stagebegeleider en mijn praktijkopleider waren alleen maar aan het praten over koetjes en kalfjes en ik zat er naast met een stomme grijns haha.

Die dag erna was echt m’n eerste werkdag, en dat viel toch wel erg zwaar als je al om 7 uur moest beginnen met werken, dat betekende dat ik 06:20 op de fiets moest zitten en allerlei bergen op moest, die veelste steil waren om te fietsen en dus veel heb moeten lopen. Eenmaal aangekomen met een tomatengezicht, snel omkleden en eventjes bijkomen, kon ik aan de slag.

eigenlijk heb ik heel deze week achter allerlei mensen aangehobbeld, om zoveel mogelijk dingen te zien en te leren.

Ze zijn hier heel makkelijk met verpleegtechnische handelingen, handelingen waarbij je in Nederland eerst 30x moet kijken, daarna nog is 30x onder toezicht, en daarna zou je misschien is als je geluk hebt, het een keer alleen mogen doen. Hier is het gewoon 1x mee kijken, en vervolgens mag je het helemaal alleen doen! Het hoogtepunt was voor mij afgelopen vrijdag, ik liep mee met een verpleegkundige, en had die dag ervoor 1x keer gezien hoe iemand intramusculair geïnjecteerd werd, en die vrijdag was het nogal druk op de afdeling, dus die verpleegkundige die zei tegen mij ‘als jij nou even die meneer intramusculair injecteerd, dan Ga ik even dit en dat doen, toen moest ik wel even 3x slikken, want ik had dat alleen nog maar op school geleerd, dus ik voelde mij niet zo zeker in deze handeling, dus om het nou gelijk helemaal alleen te doen, ik heb ook gelijk maar eerlijk gezegd dat ik dat niet zag zitten, en toen hebben we het samen gedaan. Je moet hier erg op je grenzen letten, want anders ga je straks dingen doen waar je je echt totaal nog niet bekwaamd voor voelt.

nou de eerste stageweek vloog eigenlijk voorbij!

Afgelopen zaterdag hadden we een uitje vanuit mijn bemiddelingsbedrijf, we zijn met alle alfaz studenten met de tram naar alicante gegaan, we hebben daar een speurtocht gedaan door de stad, om alicante een beetje te leren kennen, vervolgens na lang lopen kwamen we aan bij een soort loungebar met een zwembad en allerlei cocktails, daar zijn we lekker gaan afkoelen, het was echt zo’n plekje waar je normaal nooit heen gaat, erg leuk dus, vervolgens zijn we met z’n allen lekkere Spaanse paella gaan eten, daarna snel naar huis, om nog even snel te kunnen douchen, en klaar te maken, vervolgens lekker de Engels square op, om een paar dansjes te doen! Zeker een geslaagde dag!

Zondag ben ik lekker naar het strand geweest om een beetje te werken aan mijn bruine kleurtje! Uiteindelijk is het geen bruine kleur maar een rode kleur geworden..

Maandag heb ik ook weer lekker liggen bakken op het strand, en we hebben een ritje gemaakt op de banaan, en ohh wat waren wij goed, want we zijn namelijk 0x gevallen, eigenlijk een beetje saai dus.. Hahah

gister en vandaag heb ik gewoon weer gewerkt, en dat ging z’n gangetje!

nou als ik weer eens wat mee maak, laat ik het jullie weten!!

Groetjes

  • 16 September 2014 - 10:14

    Francis:

    Leuk berichtje Lisanne. Keep up the good work!!! Mijn vraag hoe gaat het met jullie Spaans en Engels?
    Alle goeds voor iedereen daar.
    Groet Francis Bacuna

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benidorm

Stage Spanje 2014

Stage Spanje:

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Mijn ervaringen

04 November 2014

Halverwege

04 November 2014

bijna op de helft!

09 Oktober 2014

Hola amigas!

07 Oktober 2014

5e en 6e week stage Guardamar
studenten zorg

Negen studenten van ROC Mondriaan gaan vanaf 01 september 2014 voor 20 weken stage lopen in zorginstellingen in Costa Blanca.

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 7913

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 16 Januari 2015

Stage Spanje 2014

Landen bezocht: