5e en 6e week stage Guardamar - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu 5e en 6e week stage Guardamar - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu

5e en 6e week stage Guardamar

Door: Nicole van Stein

Blijf op de hoogte en volg studenten zorg

07 Oktober 2014 | Spanje, Guardamar del Segura

Nou in de 5e week waren we dus allemaal ziek. Kelly was verkouden, ik had nog last van me buik, 1 huisgenoot had een blaasontsteking en de ander ook last van haar buik. dus gaat lekker hier haha. Deze week was wel heftig. Heb voor het eerst een overlijding van een mevrouw mee gemaakt. Het ging in de ochtend al niet goed met haar en mijn begeleider en ik dachten al; zei heeft nog niet lang meer te gaan. Helaas hadden wij gelijk... wij probeerden sochtends rond een uur of half 8 de dokter te bellen om te vragen of wij haar morfine mochten geven, want ze zat echt te lijden aan de pijn. Die mevrouw was namelijk een week daarvoor hard gevallen en bleek het dat zij haar heup gebroken had, maar haar dochter wilde niet dat zij geopereerd werdt. Dus lag ze twee weken op bed met een gebroken heup en ik merkte dat ze snel achteruit ging.
De dokter had ons eindelijk terug gebeld en had ons toestemming gegeven voor de morfine, dus ging mijn begeleider dat doen terwijl ik verder ging met medicijnen uitdelen voor iedereen. We hebben natuurlijk ook de dochter van die mevrouw gebeld en uitgelegd wat er aan de hand was en kwam haar dochter meteen naar haar toe.
Een paar uur later werden we gebeld door de dochter en die was aan het huilen en zei dat haar moeder dood was. Wij heel snel de hartritme machine gepakt en met spoed naar haar kamer gegaan. Toen ik binnen kwam schrok ik eerst heel erg en ik zag net haar laatste seconde op aarde, ze keek mij namelijk aan en keek daarna opzij en ze was weg. Binnen een paar minuten was ze ook helemaal bleek geworden. Ik wist niet wat ik moest doen, ik wist niet wat ik moest zeggen, ik stond daar gewoon te kijken. Mijn begeleider nam het snel over en vroeg aan de dochter of zij even uit de kamer kon gaan. Toen had ze uitgelegd aan mij hoe de hartritme machine werkte en gingen we aan de slag. De uitslag was een lange lijn, dat betekent dat er helemaal geen beweging meer was in het hart. Hebben we meteen een dokter van 'Centro de Salud' gebeld om naar Casavede te komen om haar officieel dood te verklaren. En daarna de verzorgende IG's gevraagd of ze haar schoon konden maken enzo.
Had nooit verwacht dat ik zoiets zou mee maken, nou ja niet nu dan.

Week 6: Ik word hier een proffesioneel in wondverzorging! Aangezien er veel wonden zijn, grijp ik elk kans om er eentje te verzorgen, Zeker de aller ergste wonden. Vind alleen jammer dat ik het niet op de "Nederlandse" manier doe, niet dat het heel veel verschilt maar hier is het zeg maar niet zo ingewikkeld. Ik doe nu ook heel veel subcutaan spuiten en een paar keer intra musculair en dat gaat ook steeds beter. Dat wordt tenminste ook aan me verteld, dat ik niet meer nerveus ben om te spuiten en ook geen tril handen meer heb. Dus ben lekker trots op mezelf :) Verder is er niks boeiends gebeurd deze week. Vind het onwijs leuk op stage en mijn collega's zijn super aardig en sporen echt niet hahaha

Maar tot snel mensen en groetjes uit Spanje :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guardamar del Segura

Stage Spanje 2014

Stage Spanje:

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Mijn ervaringen

04 November 2014

Halverwege

04 November 2014

bijna op de helft!

09 Oktober 2014

Hola amigas!

07 Oktober 2014

5e en 6e week stage Guardamar
studenten zorg

Negen studenten van ROC Mondriaan gaan vanaf 01 september 2014 voor 20 weken stage lopen in zorginstellingen in Costa Blanca.

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 7903

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 16 Januari 2015

Stage Spanje 2014

Landen bezocht: