Stage Guardamar - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu Stage Guardamar - Reisverslag uit Guardamar del Segura, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu

Stage Guardamar

Door: Nicole van Stein

Blijf op de hoogte en volg studenten zorg

27 September 2014 | Spanje, Guardamar del Segura

Zo het heeft even geduurd maar ik (Nicole) schrijf ook wat. Kel en ik hebben het best wel druk hier met stage en het is best wel vermoeiend.
In de eerste week, zeker mijn eerste dag, miste ik Nederland al. Ik miste hoe alles daar gedaan wordt, want hier is het totaal anders. Als verpleegkundige doe je echt alleen maar de verpleegtechnische handelingen en geen wassen of schoonmaken. Je wordt zelfs raar aangekeken als je even mee wilt helpen met schoonmaken, maar dat doen de verzorgende alleen maar. Wat ik niet heel erg vind want de bedden gaan niet omhoog hier, dus krijg je sneller last van je rug.

Mijn tweede en mijn derde week gingen veel beter want toen mocht ik meer doen. Heb ook zelf aangegeven dat bij bepaalde dingen wil ik eerst zien hoe het door hun gedaan wordt en daarna wil ik het ook proberen met wat begeleiding natuurlijk. Ik doe hier ook heel veel wondverzorging, wat ik heel leuk vind. Ze hebben allerlei verschillende decubitus wonden. Kan het wel begrijpen als je in een warme land de hele dag in een rolstoel zit of op bed ligt dat je makkelijker decubitus krijgt door al dat druk, gezweet en vochtigheid op 1 plek

Afgelopen week was het moeilijkst voor mij. Ik had de hele week ochtend dienst en opeens ging alles mis. Veel ouderen werden opeens ziek, een demente vrouw was uit haar rolstoel gevallen en moest gehecht worden door ons, wond verzorging ging heel traag in de ochtend, een ander vrouw heeft haar infuus uit haar arm getrokken dus bloed was overal, ik ben zelf voor mijn ochtend dienst van de trap gevallen thuis en een vrouw was flauw gevallen... Heftig he! Ja dat dacht ik dus ook. Het leek net een ziekenhuis haha. Maar ik heb het gelukkig overleefd. Heb nu alleen een zere stuit en elleboog, maar over een paar weekjes is dat weer weg.

Dit was even een snelle update van de afgelopen maand. Jezus ben al een maand hier, tijd gaat echt snel!

Groetjes uit Spanje!
Nicole van Stein

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Guardamar del Segura

Stage Spanje 2014

Stage Spanje:

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Mijn ervaringen

04 November 2014

Halverwege

04 November 2014

bijna op de helft!

09 Oktober 2014

Hola amigas!

07 Oktober 2014

5e en 6e week stage Guardamar
studenten zorg

Negen studenten van ROC Mondriaan gaan vanaf 01 september 2014 voor 20 weken stage lopen in zorginstellingen in Costa Blanca.

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 7887

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 16 Januari 2015

Stage Spanje 2014

Landen bezocht: