Weer tijd voor een verslag! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu Weer tijd voor een verslag! - Reisverslag uit Benidorm, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu

Weer tijd voor een verslag!

Door: Lisanne Haerkens

Blijf op de hoogte en volg studenten zorg

22 September 2014 | Spanje, Benidorm

Hola,

Hier weer een verhaaltje vanuit Spanje!

Alles raakt hier steeds normaler, wat betekend dat het leventje in Spanje gewend raakt. Het appartement gaat steeds meer als mijn appartement voelen, de bewoners op stage steeds meer als mijn bewoners, en Alfaz del Pi steeds meer als mijn woonplaats!
In andere woorden ik krijg hier steeds meer mijn eigen leven!

Vorige week zaterdag ben ik weer met een aantal studenten gaan stappen in Benidorm, eerst natuurlijk weer naar 'het hol van de leeuwen' waar we weer onbeperkt voor een 10tje hebben gedronken, Nina ons zangtalent van de groep had weer gezongen, en tijdens het zingen stonden er allemaal mensen op om voor haar te klappen, ook waren er mensen aan het filmen, waaronder 1 man, deze man kwam gelijk na afloop van haar optreden naar haar toe om haar te complimenteren over haar zang, en vroeg gelijk of hij het filmpje mocht door sturen naar 2 vrienden van hem, dat waren 2 producers!! Nina zei natuurlijk gelijk ja, we hebben nog niks gehoord, zou leuk zijn!
Na 'het hol van de leeuwen' zijn we lekker de Engelse square op gegaan.
Voordat we richting Benidorm gingen had ik met een paar meiden een spel gedaan waarbij opdrachten zaten die je tijdens het uitgaan moest doen, zo moest Babette bijvoorbeeld in 1 minuut zoveel mogelijk mensen op hun kont slaan, Nina haar gezicht in een harige borst duwen, en ik moest met een plastic neptelefoontje van de mac Donald iemand zijn nummer vrager, nou zo gezegd zo gedaan, en wat hebben we weer gelachen!
Na een nacht lekker te hebben gedanst en gelachen was het tijd om naar huis te gaan.

Die zondag zijn we weer lekker naar het strand geweest, der ligt al heel de tijd een vlot in de zee en Nina en ik waren toch wel erg nieuwsgierig naar dat vlot, dus wij dachten laten we daar is even heen zwemmen, dat viel vies tegen, het bleek een stuk verder weg te liggen dan wij dachten, en halverwege kwamen we nog een kwal tegen, wij gelijk weer terug gegaan omdat we zo schrokken haha. Een half uurtje later kwam de nieuwsgierigheid toch weer boven borrelen en hebben we het nog een keer geprobeerd, en jaa nu kwamen we wel aan haha helemaal kapot natuurlijk, maar het belangrijkste, we waren er! Nina en ik zijn lekker gaan bakken op dat vlot en waren van mening dat je zo veel makkelijker en sneller bruin werd!
Ook hing er een soort hangmat aan dat vlot, na een tijdje in de zon te hebben gelegen wouden we daar is even op gaan liggen, maar toen keken we naar dat vlot en toen zagen we allemaal van die hele grote snoeken ofzo zwemmen, je weet wel van die vissen die altijd bij de Chinees rond zwemmen, nou het hangmat plan was ook al snel over haha!
Na nog een tijdje in de zon te hebben gelegen zijn we weer terug gezwommen naar de kust, was een erg lekker stranddagje.
S'avonds hadden we afgesproken om ergens tapas te gaan eten, want ja, als je in Spanje zit, moet je ook Spaans eten natuurlijk! Nou we zijn gaan eten in een typisch Spaans restaurant, je zat gewoon onder de serranoham, en het was erg onoverzichtelijk en rumoerig maar juist dat maakte het heel leuk! Het eten was trouwens ook heel erg lekker!! :)

Maandag en dinsdag was ik vrij, en heel eerlijk gezegd heb ik niet zoveel gedaan, want ja om nou in je eentje naar het strand te gaan is ook zo alleen, en lekker 2 luie dagen is ook niet verkeerd!

Woensdag, donderdag en vrijdag moest ik werken, woensdag was er niet heel erg veel gebeurd, we hebben erg veel last van zwerfkatten en als de bewoners dan gaan eten komen al die katten schooien, de bewoners gaan dan stiekem eten geven omdat ze die katten zo lief vonden, zo zaten er toen dus ook 3 vrouwen buiten waarvan 2 vlees hadden opgeschept, en dat dus ook aan de katten aan het geven waren, en de derde mevrouw niet die had alleen groenten en daar hadden de katten dus ook niet zoveel aandacht voor, opgevomoment doet die derde mevrouw dus haar kunstgebit uit om die aan de katten te voeren, daar heb ik toen snel even een stokje voor gestoken.

Donderdag was best een heftige dag! Ik liep weer met een verpleegkundige mee, we gingen allebei een beetje ons gangetje en ik was medicijnen aan het geven, opgevomoment komt die verpleegkundige aanrennen om te vragen of ik snel kon komen, we kwamen bij een mevrouw aan die in bed lag en erg benauwd was, de verpleegkundige wou graag dat ik naar haar hart luisterde en wou graag weten wat ik hoorde, in eerste instantie hoorde ik bijna niks maar na goed luisteren hoorde ik een gek geluid, ik vertelde dat en hij zei dat hij hetzelfde hoorde, bleek dus dat haar hart op hol geslagen was en er moest gelijk een ambulance komen, ze werd meegenomen naar het ziekenhuis.
2 uur later ofzo liep ik over de gang met die verpleegkundige, en ik hoorde een bewoner hyperventileren, ik vroeg of we even bij haar konden gaan kijken want die verpleegkundige hoorde niks, die vrouw lag behoorlijk te hyperventileren en kreeg constant een shock, we hebben een aantal onderzoeken gedaan en de arts erbij gehaald, ook zij moest naar het ziekenhuis, die middag hebben we ook gehoord dat zij het niet zal overleven en dat ze ligt te vechten voor haar leven. Erg heftig!

Vrijdag begon erg rustig, en alles ging gewoon z'n gangetje.
S'middags kregen we een spoedoproep, er bleek een man gevallen te zijn, de verpleegkundige en ik met spoed naar zijn appartement toe, waar we de man op de grond aantroffen met allemaal bloed op zijn gezicht, arm, hand en buik, snel een andere verpleegkundige gebeld om te helpen met tillen, want hij was echt veelste groot en te zwaar om met z'n tweetjes te tillen, de man bleek Nederlands te zijn en allebei de verpleegkundige Spaans, dus ik was de tolk, achteraf bleek het allemaal mee te vallen, en nadat we de wonden hadden verzorgd was de rust weer terug gekeerd.

Dat waren dus wel 2 hectische dagen, maar wel erg interessant!

Vrijdagavond zijn Babette en ik langs gegaan bij Nina, Djekkie en Anke om daar een paar drankjes te doen, ook hebben we een spel gedaan vandaar mijn gekke facebookpost haha, dit hoorde allemaal bij het spel! Het was een gezellige avond!

Zaterdag ben ik met een paar studenten naar Aqualandia geweest, een waterpretpark, om even af te koelen, dit was erg leuk maar ook erg spannend, savonds zijn we weer bij andere meiden gaan eten, en toen naar 'het hol van de leeuwen' geweest, ze hebben aan Nina gevraagd of ze daar een gastoptreden wou geven, dus zijn we gezellig met z'n allen gaan kijken, toen ben ik weer snel naar huis gegaan want ik moest de volgende dag werken en dus weer om 06:25 op de fiets zitten, en de rest is lekker gaan stappen.

Gister heb ik dus weer gewerkt, een rustig dagje! Bewoners gingen naar de kerk, dus ik kon lekker op m'n gemakkie werken, S'middags tijdens de lunchpauze was ik iets later omdat ik nog even bezig was, toen ik het lunchkamertje binnen kwam, zat daar al het personeel op mij te wachten met een glas champagne, hier in Spanje is het dus blijkbaar normaal om s'middags in de lunchpauze op zondag champagne te drinken, en dan heb ik het niet over 1 glas maar echt over een stuk of 3-4 glazen, en vervolgens gewoon weer aan het werk te gaan, dit vond ik erg gek haha!

Vandaag en morgen ben ik vrij, en eerlijk gezegd ben ik daar ook erg aan toe, je slaapt hier gemiddeld doordeweeks een uur of 5-6 en dat is natuurlijk te weinig, dus zulke dagen gebruik ik ook lekker om bij te komen, om dan woensdag weer lekker aan de slag te kunnen!

Nou dit was mijn verhaal van afgelopen week, succes iedereen met het leven in Nederland!

Liefs

  • 29 September 2014 - 16:15

    Astrid:

    Hoi Lisanne

    Het plezier spat ervan af, wat een leuke verhalen allemaal! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! En toch ook nog werken tussendoor ;-).

    In Delft is het maar een saaie boel vergeleken met jouw Spaanse leventje, ik denk dat ik maar bij jullie les kom geven!

    Lieve groet van Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benidorm

Stage Spanje 2014

Stage Spanje:

Recente Reisverslagen:

14 November 2014

Mijn ervaringen

04 November 2014

Halverwege

04 November 2014

bijna op de helft!

09 Oktober 2014

Hola amigas!

07 Oktober 2014

5e en 6e week stage Guardamar
studenten zorg

Negen studenten van ROC Mondriaan gaan vanaf 01 september 2014 voor 20 weken stage lopen in zorginstellingen in Costa Blanca.

Actief sinds 07 Juli 2014
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 7885

Voorgaande reizen:

01 September 2014 - 16 Januari 2015

Stage Spanje 2014

Landen bezocht: