Update Rojales - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu Update Rojales - Reisverslag uit Almoradí, Spanje van studenten zorg - WaarBenJij.nu

Update Rojales

Door: Eva en Linda

Blijf op de hoogte en volg studenten zorg

09 September 2014 | Spanje, Almoradí

Maandag (1 september) is stage gestart en je merkt gelijk een heel verschil met de stages in Nederland. In Nederland ben je alleen maar gehaast bezig, maar hier gaat alles op zijn dooie gemakje. Linda en ik werken de ene keer 5 dagen en de andere keer 6 dagen in de week van 08:00-14:00 of van 15:00-21:00. Wat echt héérlijk is want dan heb je ook nog wat aan je dag.

We vonden we het erg gezellig in Residencia Rojales, maar de ruimte was erg beperkt en had je geen moment privacy. Om deze reden zijn we verhuist naar een appartementje in Almoradí. Wij hebben nu veel meer ruimte en meer privacy. Het enige is dat wij nu een half uur moeten fietsen. Maar ach, dat zouden we ook in Nederland moeten doen!
We zijn nu lekker gesetteld hier in Almoradí, met leuke buurtjes Nina en Joyce en zijn we gezellig uiteten geweest.
Weer twee dagen gewerkt en we merken echt dat we meer mogen gaan doen. Wij zijn een dagje met de verpleegkundige mee gelopen en hebben we gekeken hoe ze daar wonden verzorgen en verbinden.

Groetjes Eva en Linda

• 09 September 2014 - 16:16

Martha:

Leuk dat jullie zo snel al een ander appartement gekregen hebben. Een half uur fietsen met mooi weer lijkt mij heerlijk!
    Goed om te ervaren dat het werken in de zorg in Spanje anders is dan in Nederland. Hoe vinden jullie het dat alles rustig aan gaat en wat vinden de zorgvragers ervan? Jullie zullen vast nog wel meer verschillen met de zorg/stage in Nederland gaan merken.
    Komt het wel eens voor dat je alleen 'thuis' bent, omdat de anderen op stage zijn bijvoorbeeld?
    Veel succes met de stage deze week en natuurlijk ook met het mooie weer, het uit eten en alle andere gezellige activiteiten.
    Groetjes, Martha